oneamongallstars.blogg.se

Vad vill jag egentligen?

Kategori: Tankar och åsikter

Det är så himla otroligt jobbigt att inte kunna sova för man inte vet vad man vill med livet?
Egentligen vad är det som stoppar mig från allting egentligen?
Lyssnar jag på andra människor för mycket?
Om jag nu ska lyssna 100% på mitt hjärta så måste jag ju det.
Men vad är det då jag vill?
Vill jag verkligen gå förbaskade Teknikprogrammet som ständigt gör mig osäker på vem jag är, vad jag vill och vad jag känner?
Jag trivs inte riktigt eller jag känner mig inte hemma.
Samtidigt vet jag att det är en bra plugg linje men saken är?
Vill jag verkligen rita hus?
Nej, det vill jag nog inte.
Designa rum och olika saker, ja.
Det tror jag mer på men nej.
Jag känner mig inte hemma med linjen.
Inte med klassen.
Jag känner mig inte välkommen.
Nu känns det mer och mer jobbigt att gå till skolan.
Jag längtar inte till gymnasiet som jag hade trott det skulle bli.
Visserligen är gymnasiet mycket bättre än grundskolan.
Men Teknik?
Nej, jag vet inte.
Fysik, matte c och kemi…
Nej, verkligen inte min grej!
Kemi är däremot något intressant och ganska kul.
Tekniken är okej men ologisk ibland.
Jag är så osäker och förvirrad.
Ekonomi låter så mycket mer tilltalande.
Psykologi, filosofi, juridik, ekonomi grejs, språk.
Ja, det är ju också matte.
Det låter så mycket mer tilltalande.
Jag ÅNGRAR starkt att jag lyssnade på vad folk sade när jag började Teknik.
Jag kände mig inte riktigt hemma första veckan.
Varför lyssnade jag på de andra?
Jo för jag var osäker.
Nu kommer jag troligen alltid att ångra det.
Fast ändå inte, det vill säga om jag klarar av teknik linjen.
Jag har ju som inte funnit en plats i klassen eller någonting.
Jag vet seriöst inte vad jag ska göra.
Antigen stannar jag eller går om ett år, frågan vad är värt det?
Gå ekonomi och kanske möter nya och bättre möjligheter eller stanna och försök låtsas vara jätte duktig?
Just nu vill jag gå ekonomi.
Det känns bara så hopplöst att behöva gå om ett år men saken är ju att det kanske är värt det?
Ja, jag måste verkligen tänka och överväga.
Det har känts jätte länge att jag inte hör hemma på teknik.
Många säger att första året ska vara värst men vill jag verkligen det här ändå?
Jag vet inte om jag vill sitta och jobba med en dator och bygga saker.
Ja, jag vet verkligen inte.
Just nu, skulle jag kunna göra vad som helst för att spola tillbaka tiden och byta till ekonomi.
Jag fattade inte ens hur jag tänkte då jag valde.
Jag bara valde för att…
Ja, för att…?
Det är frågan?
Jag visste ju redan då att jag inte gillade matte eller fysik.
Teknik har aldrig varit mitt ämne heller.
Så vad fan gör jag på teknik?
Jag måste besluta mig snart och fundera verkligen.
Jag vill inte gå något, ångra mig och vara missnöjd över livet.
NEJ!
Jag måste göra något.
Fundera vad mitt hjärta vill.
Skita i alla andra och fundera vad som är rätt och känns bra för mig?
Ja, det är precis vad jag borde göra.
Allt är bara som en stor dum röra just nu D:
Usch men godnatt//Malin<3


KOMMENTARER:

  • Nimm säger:
    2013-12-28 | 02:31:42

    Bestäm dig nu,tycker du att ekonomi är ett bättre val än Teknik så kör på det. Du vet hur du ska köra ditt "race", det har ju funkat hittills :)
    //Z

    PS. Valde att köra med namnet Nimm, är väl förmodligen det som du kommer ihåg mig som... ;-)

    Svar: Tack, självklart att jag kommer ihåg dig ;)Saknar du Nimm och Gaara? x)
    Jag försöker veta mitt "race" i alla fall ^^
    Malin Hällsten

  • Tora säger:
    2014-01-20 | 16:00:18
    Bloggadress: http://rainbowtigerpaws.blogg.se

    Usch vad jobbigt att du känner så :( Gymnasiet ska ju vara en kul upplevelse där man känner att man vill vara, får ta lite egna initiativ.
    jagknner mig inte så sjukt motiverad heller dock. Tror jag har säsongs-depression...
    Men tror absolut på att du ska följa vad du vill mer än vad som blir ''bäst'' för att man ska inte plåga sig igenom gymnasiet...

    Jagvalde estet för att det var den enda platsen jag trodde mig passa in i fast jag är ändå lite mitt i allt och har svårt att stå ut med det i alla fall , haha...^^

    men hoppas du kommer i harmoni med tankarna och kommer på hur du vill göra, ''det här är tiden för misstag och lärdom och inte perfektion'' ;)

    Svar: Haha, tack verkligen :)Jag har ansökt nu och vi får väl se om jag börjar på ekonomi till hösten eller inte.
    Det är därför man är så osäker, om man ska gå något kul, som man vill eller om man ska bara plugga liksom.
    Men ja, denna vårtermin får avgöra om det blir ekonomi sedan ^^
    KRAM!! <3
    Malin Hällsten

Kommentera inlägget här: