oneamongallstars.blogg.se

Snart ett större steg!

Kategori: Tankar och åsikter

Jag har varit lite sur över min mobbning men det var förut och jag tänker inte gå runt och sura över det nu för det var då.
Men det är jätte fegt att lärarna säger nu att dom vill hjälpa mig även fast dom har vetat om då jag var mobbad och folk har sagt det till lärarna då också och det fick jag reda på i veckan.
Men jag tänker försöka lägga det åt sidan, jag kommer få ett nytt liv på gymnasiet med nya vänner och nya lärare och möjligheter, det kommer vara min nya chans.
Även fast jag kommer säkert se dom som mobbat mig på gymnasiet men det är inte mitt problem längre.
Jag har och ska gå vidare.
Folk kanske tror att jag tänker på det mycket men det gör jag inte, inte alls.
Det är bara ett ärr som man blir påmind av då och då.
Vissligen mår man inte så bra av det ärret men det visar att jag är stark och kunde klara av det, vilket inte vem som helst kan eller?
Den historian har gjort mig starkare och till den människan jag är nu i alla fall, det är jag och ska vara stolt över.

Jag längtar i alla fall, verkligen!
Vill ha det nya livet nu, så jag blir bara pirrigare och mer uppspelt på att det snart händer.
Jag är peppad över livet och min framtid och inget ska lyckas dra ner mig.
Händer det, så ska jag slå tillbaka och inte med hat utan med kärlek.
Kärlek är mitt vapen och jag vill att det alltid kommer vara det!
Snart händer det, jag ska ta ett steg till vuxenlivet och snart kommer jag bli något.
Kanske inte som en framgångsrik konstnär, författare eller politiker men något kommer ju alltid vara.
Sen vet jag ju att jag inte kommer vara ensam då jag förstått vad jag vill göra med livet, någon kommer finnas där för mig, självklart min familj och om jag har tur vänner och min pojkvän<3
Jag längtar så jag knakar och jag vill bara göra så mycket^^
Detta är verkligen en ny chans och jag tänker ta den, jag ska äga den! x)
Jag hoppas och det är inte det enda jag hoppas på just nu<3
Haha, det var mina knasiga tanker för ikväll :)
Kram//Malin<3

KOMMENTARER:

  • Panda säger:
    2013-05-05 | 21:43:27

    Då är vi två. Gymnasiet! Heja! :D

    Svar: Haha heja :)<3
    Malin Hällsten

  • Cicci säger:
    2013-05-05 | 22:05:32

    Hoppfullt!
    Och inte länge kvar! :)

    Svar: Ja och det är skönt :)<3
    Malin Hällsten

  • Tora säger:
    2013-05-06 | 15:50:18
    Bloggadress: http://rainbowtigerpaws.blogg.se

    det är skönt att komma till gymnasiet :)
    Lycka till!<3

    Svar: Det tror jag :)Tack^^<3
    Malin Hällsten

Kommentera inlägget här: