oneamongallstars.blogg.se

Arg och frustrerad!

Kategori: Tankar och åsikter

Okej, nu är det såhär att jag har fått F i ett projekt arbete. Jag fick i princip allt ansvar och jag försökte leda det. Jag fick ingen som helst hjälp vilket ledde till att jag skrev allt själv eller jag gjorde MIN del medan de andra bara gjorde en ritning och sa kanske en mening eller åsikt om rapporten. ILSKAN ÄR TOTAL.
För jag straffas igenom att mina gruppmedlemmar har inte tagit sitt ansvar. Vilket leder till att jag också fick F i detta arbeta. Är det rättvist?
OM jag försöker leda arbetet så alla gör något och sin del så kan de ju inte förstöra för de andra? Jag kan ju inte tvinga någon heller vilket leder till att allt blir mitt ansvar eller? Jag är så upprörd eftersom det är väldigt orättvist.

Sen så kommer jag sänka mitt betyg i samma ämne eftersom det dök upp två problem. Det första var att mitt arkitektur program inte fungerade och jag skulle bli tvungen att lämna in min dator vilket hade lett till att jag skulle förlora ett veckas arbete. Därför var jag tvungen rita för hand.
Det största problemet var att jag hade jobbat med ett hus som jag hade fastnat för, en av lärarna peppade mig och tyckte om iden, men efter andra lektionen och i slutet av lektionen så säger båda lärarna att jag inte får göra detta.
Vilket innebär att jag är två lektioner efter + att huset skulle ha varit klart då.
Arg?
Ja, detta är inte rättvist. Jag frågade dem också hur jag skulle gå till väga och de säger efter en stund. "Det finns ingenting vi kan göra." Så jag får rita och skissa i panik i flera dagar hemma + att jag har massvis med andra arbeten och uppgifter och prov som ska lämnas in samma vecka.
Så då undrar jag, har jag rätt att vara arg för jag kommer att skrika snart på mina lärare under nästa lektion?
Och sedan har jag fått F på ett annat prov och det är mitt fel men samtidigt så har jag haft så mycket att plugga till så jag känner att detta är orättvist. Jag ska få göra en komplettering men jag når inte mina mål igenom att få en E KOMPLETTERING!
JAG ÄR SÅ HIMLA BESVIKEN!
HUR SKA JAG HINNA MED ALLTING MED DESSA FÖRUTSÄTTNINGAR???

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-05-28 | 12:27:37

    Detta betygssystem suger stenhårt.

    Svar: Tack, det tycker jag också :)
    Malin Hällsten

Kommentera inlägget här: