oneamongallstars.blogg.se

Baldershowen!

Kategori: Magi

Jag måste verkligen dela med mig om baldershowen.
Många vet redan att min start på gymnasiet inte har varit så särskilt bra. 
Men något som verkligen fått en att känna sig som hemma, är baldershowen.
En hel helg och en vecka med så otroliga människor, har varit underbart.

Under hela året har jag inte känt behörighet fören nu under baldershowen.
Inte osnylig eller konstig som jag var förut.
Baldershowen har gett mig en hel del nya vänner, förhoppningsvis inte bara för stunden utan för framtiden också. 
Jag vill nog på något sätt säga tack till alla i baldershowen för dom ställt upp för mig, inte bara som projektkamrat utan som vän också.
Det värmer mig otroligt mycket att få kunna skriva om detta.

Hur som helst så har jag vandrat för det mesta själv nu under första året, självklart har det väl funnits någon där. 
Men det som varit jobbigast har väl egentligen varit min förra klass (bytte förra veckan, under baldershowen).
Hur som helst så har allting ändrats efter denna tid med baldershowen.
Om man ska säga såhär.
Jag har inte alls varit mig själv fören denna otroligt roliga vecka.
Jag har verkligen kunna vara mig själv och även kunnat prata med folk utan blivit missförstådd. 
Jag har fått tycka till om saker, fått bestämma hur teater och saker ska se ut men främst av allt, har jag fått vara ärlig mot mig själv.

Jag har verkligen förstått att det är inte alls normalt att folk inte ens säger hej till en om man går i samma klass. 
Baldershowens människor har visat mig verkligen hur levande och trevliga människor ska vara mot varandra. 
Hur en riktig klass ska vara mot varandra.
Detta har alltså delvis fått mig att vilja byta klass, jag vaknade först upp ur min fantasivärld då min vän Cecilia sa, att det är INTE normalt att inte hälsa till varandra om man gått mer ett halv år med varandra i samma klass. 

Jag vill bara säga tack till dom som fått mig vakna upp!
Dom som visat mig hur folk ska bete sig :)
Jag är bara så otroligt glad över att jag fått ha haft så otroligt kul under baldershowen, där jag fått använda min kreaktivitet och tankar utan några problem + en massa fake blod :D

Jag tycker verkligen varmt om alla i baldershowen och vill tacka dom för hur otroligt fantastiska dom varit och hur otroligt kul det har varit:)
Kram//Malin



KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-03-27 | 21:10:37
    Bloggadress: http://www.svartnonsens.se

    Underbart att höra att du mår gott finaste du!
    Starkt gjort att byta klass, för nej, det är INTE
    normalt att inte bli hälsad på.

    Och showen, ni var kanonbra!
    Skrattade så mycket, för ni var verkligen bra!

    Kul att du kände dig hemma med teaterfolket,
    att du kände dig förstådd och lyssnad till,
    att du kunde uttrycka dig precis som du ville!

    Jag känner mig jätteglad för din skull!

    <3

    Svar: Tack så mycket :DJag är glad att showen roade dig också :)
    Vi måste ses snart <3
    KRAAAAM <3 <3
    Malin Hällsten

  • Tora säger:
    2014-03-30 | 17:50:25
    Bloggadress: http://thegreattora.blogg.se

    Åh hade velat se! Synd att du fick en dålig start på gymnasiet! Jag hade tur som hamnade i en jobbigt social klass :).
    Men du har alltid mig också, okej jag kanske inte är så mycket men jag är din vän<33

    Svar: Synd att du bor så långt borta då x3Vad avis jag bli! Måste ha känts awesome att hitta en bra klass direkt?
    Eller ja :$
    Naw, klart att du är mycket :D
    Du har mig också ^^ <3
    Malin Hällsten

Kommentera inlägget här: