oneamongallstars.blogg.se

Bilder på dig :O

Kategori: Tankar och åsikter

Jag blir lite rädd av att se hur mycket folk lägger upp bilder på sig själv på internet för mina föräldrar, och särskilt min mamma har sagt att jag verkligen inte borde lägga upp så mycket bilder på mig själv.
Och helst ingen alls eftersom det som läggs upp på internet, stannar där.
Vem som helst kan ha sparat bilden och vem som helst kan ha gjort om bilden på dig.
Visst jag vill inte hindra att lägga upp bilder på sig själv men jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att visa sin kropp i alla fall.
Tycker att det är lite sjukt att det finns så många bilder på alla ungdomar bara när man exempel gå in på deras fb.
Jag ska inte säga någonting för jag har miljoner bilder på fb när jag tänker efter men det är ofta att jag blivit taggad osv.
Jag tycker det bara är sjukt egentligen när man tänker efter och jag borde kanske inte säga så mycket själv men jag tycker att man ska vara försiktig eftersom vem som helst kan ta bilder på dig och göra saker med dom.
Fast samtidigt blir det inte lika personligt på en blogg och inte lika roligt att läsa en bildlös blogg.
Och vissa tänker kanske lite som jag att om någon redigerar in mitt huvud i en nakens tjejs kropp så vet jag ju att bilden inte är sann och mina vänner och familj vet det.
Så det spelar egentligen ingen större roll för man vet vem man är och står för det.
Sen är det inte så troligt att någon skulle tro att jag skulle lägga upp bilder på mig själv naken, så jaaa.
Bilder på internet är lite onödiga men jag tycker att man ska vara försiktig i alla fall.
Fast sen kanske det inte är lika allvarligt då nästan alla lägger upp bilder på sig själv.
Det är bara lite synd att se tjejer visa så mycket kropp och deras sminkade ansikten eller alla killars magrutor.
För då tror nog det flesta människorna att man måste se ut så för att se bra ut.
Så då strävar alla efter att visa upp sig.
Borde man inte visa upp sig för den man älskar och inte hela världen?
Det undrar jag ibland.
Visst får man ha fina kläder och klä sig som man vill.
Tycker att man borde visa sin kroppa för den man älskar bara ;)
Jaja, nu har jag tjatat klart men jag vill bara säga att det inte är så bra att små barn i trean ska sminka sig som en kändis för då är man bara barn.
Tycker det e sjukt.
Kram//Malin<3
Kommentera inlägget här: