oneamongallstars.blogg.se

Vem är jag?

Kategori: Tankar och åsikter

När jag börjar tänka bak på hur jag har varit och hur jag såg ut så fattar jag inte riktigt vem jag var.
Det är först nu som jag har riktigt insett jag har förändrats extremt mycket fast jag tror på ett bra sett.
Jag kan vara mig själv, säga vad jag vill och känner men framför allt börjar förstå vem jag är och vad jag står i världen.
Just denna fråga, vem är jag?
Måste jag va på något sätt?
Se ut på något speciellt sätt?
Hur ser man att det är jag?
Gillar någon mig?
Duger jag som är?
Ja, det finns nog i allas tankar idag.

Jag förstår om man vill vara på ett speciellt sätt idag.
Det finns massor av saker man ska gå efter.
En viss blogg.
En viss tidning.
En viss klädsel.
En viss kändis.
Ett viss smink.
En viss film.
En viss musikstil.
En viss kille/tjej.
En viss hemsida.
Ett viss märke.
Det finns ännu mer saker om man bara tänker efter.
Idag kan nog inte många tjejer slappna av särskilt då det gäller smink och sådana saker.
Ser man på alla tjejer idag så bär säkert nästan alla smink, känns det som.
Det är väldigt sällan man ser en tjej utan smink på en fb profilbild, vad beror det på?
Att man vill vara extra fin, att alla andra tjejer har smink?
Jag fattar inte ritkigt det där.
Varför ska man inte tycka att man är fin utan smink eller dom dära utmanande kläderna?
Måste man visa upp sig?
Duger man inte som man är?
Visst, det är kanske fint men behöver man alltid ha det så?

Jag tror att alla ungdomar är pressade och osäkra över sina utseenden tack vara alla olika ideal och saker idag.
Jätte mycket sprids ut på internet och facebook där alla ser det så det är inte så konstigt att många blir osäkra över sig själva.
För man måste alltid känna att man måste se ut på ett sett eller vara på något sätt.
Särskilt då folk gör ibland dumma saker och lägger upp på internet.
Förstår inte vissa att dom gör bort sig ibland eller att dom skrivit något dumt?
Visst, dom måste ju förstå vad dom gör för dom skriver det men är allt så nödvändigt?
Jag förstår inte om allt är för att få uppmärksamhet eller är det för man vill bli känd eller vad är det?
Och behöver man vara vän vem med allt och alla på facebook och ibland undrar jag verkligen om man kan känna 1000personer på facebook?
Man kan ju inte direkt lägga ut något privat då utan att ALLA vet det då o.o
Fast det är kanske så man vill ha det men är det någon tävling?
Är det för man vill vara omtyckt av alla eller att man är osäker?
Är ingen nöjd med sin familj, släkt och några nära vänner som man litar på?
Visst man lär känna flera personer hela tiden men 1000 vänner hur kan man få det?
Lär man känna 50 nya människor varje vecka eller månad?
Det är lite sjukt tycker jag.
Visst om du är känd då kan jag förstå att man har många vänner på fb för då måste man träffa nya människor hela tiden men jag en person som inte är känd, hur kan det hända?
 
Jag förstår inte heller att man kan vara så dum över internet.
Folk säger mycket mer på internet än vad dom skulle våga i verkligenheten.
Är inte det lite fegt?
Det är mycket som är konstigt idag.

Jag har då varit osäker på allt detta men jag vet att jag inte behöver ändra mig efter någon eller något för att veta att jag duger eller är fin.
Jag är den jag är och om jag inte duger, så har dom fel.
Här är jag och en bättre person blir jag varje dag, i alla fall varje månad ;)<3
Jag menar om inte min vän säger att jag inte duger, så är det inte en vän.
En vän ska säga att du är fin även fast du har mjukisbyxor på dig och kunna gilla dig även fast du inte har din väns stil.
Din vän ska stå upp på dig och finnas för dig i vått och torrt som en familj fungerar eller en romans(eller vad man ska säga)
Jag vill bara säga att man inte ska ändra sig efter hur andra är eller ser ut.
Man ska inte behöva ändra sig för någon.
Du ska kunna hitta dig själv utan att få känslan över att du inte duger.
För du duger som du är!
Och man ska känna att man duger och framförallt må bra för vem man är :)
För vad är det för vits att finnas om man inte kan vara sig själv?

Sen vill jag säga att jag har ändrats extremt mycket<3
Från att vara en pajas som ville ha uppmärksamhet, till en deprimerad sopsäck, till en osäker vilsen varg och till jag?
Ja, vem är jag?
Jag vet att jag är en kreaktiv tjej med många drömmar, stort hjärta och med många tankar men det är inte allt. För jag vet inte alls vem jag är helt än men jag kommer ta reda på snart även fast jag vet att det kan ta lång tid men jag kommer göra det utan att bry mig över vad andra tycker.
Jag ska leka med färger och former, jag ska arbeta i regn och kyla, jag ska dansa och tricksa, jag ska göra allt för att må bra och hitta mig själv helt.
Vad ska hindra mig?<3
Mina vänner?
Min familj?
Min pojkvän?
Vill dom inte det så duger dom inte för mig men dom får gärna följa med mig för ingen ska behöva vara ensam<3

Nu räcker det med mina djupa tankar för nu ska jag lägga mig och sova (eller läsa bok och se film heter det :$)<3
Ja, jag hoppas någon får bra tankar om detta<3
För alla är en brinnande sol(stjärna), alla har inte bara visat det än.
För alla har sitt ljus som världen måste få se någon gång<3
Sen ska ingen få släcka din glöd<3
Ja, men godnatt nu och sov gott//Malin<3





 
 

KOMMENTARER:

  • Amanda säger:
    2013-02-04 | 02:10:54
    Bloggadress: http://www.dumlegarden.se

    Gryymt bra skrivet! <3 :D
    Kramar

    Svar: Tack :D <3 Massa kramar! :)
    Malin Hällsten

Kommentera inlägget här: