oneamongallstars.blogg.se

Ganska säker?

Kategori: Tankar och åsikter

Jag har möjligvis börjat komma på vad jag ska gå för linje för jag tror inte att jag vill slösa bort tre år på något som jag inte känner mig säker på.
För jag vet att det kommer bli mycket svårare att kunna bli vad man vill om man gått ett yrkesgymnasium för då måste man först höja sina betyg för en viss högskola som man vill gå för att man ska kunna bli det man vill.
Därför kommer jag nog vilja gå en plugglinje även fast det känns bara jobbigt och drygt eftersom jag är ganska skoltrött.
Jag hoppas det ändras ganska så mycket efter sommarlovet.
Sen så har jag inte varit så peppad alls till att välja ett tag för att min pappa har varit lite sträng i den frågan men nu efter jag pratat med honom så frågade han äntligen vad jag ville, så det känns väldigt bra.
Det roliga är att det nog kommer bli det han ville att jag skulle gå, en plugglinje eftersom jag är osäker på vad jag vill.
Det känns bättre så på något sätt även fast jag skulle vilja gå något helt annat bara för att ha kul, men jag vill inte det för det känns bara så himla onödigt x3
Därför tycker jag att det är så himla jobbigt med folk som frågar vad jag ska gå för alla frågar om jag ska gå estet bild och jag har verkligen uteslutit det x)
Man får som skuldkänslor på något sätt, visst bild vore jätte kul men det ger mig inget bra jobb direkt.
Sen vill jag jobba med konst på fritiden^^
Ja, men jag tror på att det blir en plugglinje även fast jag skulle kunna tänka mig gå en massa andra linjer och bli en massa olika saker x)
"Mycket i tankarna Malin?"
"Skojar du?"
Ja, nu ska jag lata mig ^^
Kram//Malin

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-01-19 | 21:19:40

    Egentligen så spelar det ingen sörre roll vilken linje man går. Så länge man går en högskoleförberedande linje så kan man söka till de flesta utbildningar- dock så brukar de krävas att man går Matte b(eller det kanske heter matte b2 nu?). Men om du går Bild eller Samhälls spelar ingen direkt roll, gör det som känns kul!

    Svar: Tackar :) men jag tror jag kommer göra det ändå för jag inte vet vad jag vill :) tack u alla fall ^^
    Malin Hällsten

Kommentera inlägget här: