oneamongallstars.blogg.se

Kompis tjafs

Kategori: Tankar och åsikter

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om den senaste tiden.
Vet inte riktigt vad folk vill veta om mig och om jag skriver något som är bra.
Sedan så skriver vissa männsikor redan vad jag vill förmedla ibland så man vet inte om det är värt x)
Fast ändå vill jag skriva och jag vet att jag har mycket som jag vill säga.
Jo, nu har jag nog något.

Som att det inte finns lika mycket pålitliga vänner just nu i mitt liv eller vad man ska säga.
Jag kan inte säga att alla går inte att lita på men jag känner att jag inte riktigt vill vara med vissa för jag blir bara sårad.
Särskilt nu när jag äntligen har sagt vad jag tycker och dom visar att dom inte bryr sig.
Jag har ju en jag kan vara med lite i klassen men efter vad jag sagt till dom andra vännerna så blev jag väl lite ensam och ja, det visar ju att dom inte bryr sig och inte bryr sig om mina åsikter eller vad man ska säga.
Jag kan ju berätta vad jag sa kortfattat:
*Att jag var besviken på hur mycket skit dom snackade om folk (vissa som dom inte ens kände)
*Att dom planerat en helg som dom skulle vara med mig och sen utförde dom den själv och deras ursäkt var att jag skulle ändå inte varit med för jag skulle vara med min pojkvän.
*Att dom inte ville lyssna på vad jag hade att säga och kunde inte säga förlåt då dom sårat.
*Att jag mådde dåligt hur dom varit mot mig helt enkelt.

Sen när jag sagt vad dom tyckte så fick jag svaret "Jag förstår inte, kan du ta om det där" 
Det var väldigt taskigt gjort och jag är väl ganska besviken.
Jag trodde dom skulle visa att dom brydde sig om mig och ta tag i problemet så man kunde gå vidare eller vad man ska säga.
Jag fick som en chock också eftersom jag varit med dom 1-2 år på skolan och så skiter dom helt enkelt i vad jag har att säga.
Dom bara låtsas som att dom inte fattar och börjar undvika mig?
Sen på ett drygt sätt som att dom vill vara dum också.
Jag trodde att dom skulle förstå och försöka reda ut det, men det blev ju inte så.
Jag känner mig nog lite sur också för jag fatta inte om jag har gjort något?
För då skulle dom ju sagt emot och sagt att jag ex. inte var så bättre själv eller att jag varit dum, men det har dom inte.
Tanken som går igenom mitt huvud är ju, ville dom ens vara med mig från början?

Det är inte att jag har problem att vara ensam på skolan eller så, jag har min familj, kusin, pojkvän och hans familj + två på skolan.
Sen kan jag prata med folk i klassen, för jag har ju inte problem med att söka kontakt egentligen.
Sen får jag säkert en massa nya vänner i gymnasiet, som kan kalla mer vättiga vänner sedan.
Det är bara att man är chockad och vill ha ett svar varför dom bröt kontakten istället för att bry sig om vad jag hade att säga.
Jag är väl mest besviken på att dom ska bryta kontakten på ett så svinigt sätt och säga att dom inte fattar och sedan börja undvika mig, utan svar på egentligen varför.
Men nu vet jag ju att dom egentligen inte var några riktiga vänner.

Nu har ni fått det förklarat ;)
Ikväll ska jag vara med familjen och gymma om det går som planerat^^
Som mina föräldrar alltid har sagt "Vänner och pojkvänner kommer och går men familjen kommer alltid bestå"
Det känns verkligen som så också<3
Så man kan väl säga lite som att dom alltid kommer vara dom riktiga vännerna och min pojkvän då :)<3
Det var allt just nu så KRAM//Malin<3






 
Kommentera inlägget här: